כל מה שרציתם לדעת על תמונות להדפסה על קנבס:

תמונות להדפסה על קנבס

בשנים האחרונות, כל מה שניתן לראות בתעשיית הדפסת התמונות הוא הדפסה על קנבס. הקנבס, שהוא בעצם בד שמאז שנות ה-90 נהפך לנפוץ במיוחד להדפסת תמונות, מהווה עבור רבים את המתנה האיכותית והאידיאלית, וזאת בפער גדול מאשר תמונה רגילה במסגרת. אז כיצד חדר הקנבס לחיינו בכזו סערה? ומה כל-כך מיוחד בו?

הקנבס – קווים לדמותו

הקנבס הוא בד כותנה או פשתן, אשר דרך האריגה אותו הינה שונה משל שאר הבדים – האריגה שלו גסה במיוחד וזה מה שבעצם הופך אותו לקשיח. בגלל קשיחותו הרבה של הבד, השימוש הכי נפוץ בו עד לפני עשרים שנה היה לבניית אוהלים, חלקים של סירות ומפרשים. במאה ה-14, ישנן עדויות לשימוש הראשון שנעשה בבד לצרכי אומנות (כמובן שלא להדפסת תמונות) על ידי כך שהוא שימש למשטח לציורי שמן.

תמונות להדפסה על קנבס

כאמור, אי שם בתחילת שנות ה-90 של המאה ה-20, החלו לצוץ תמונות להדפסה על קנבס. האצת הטכנולוגיה שאפיינה תקופה זו, ובפרט הטכנולוגיה הקשורה למדפסות, הביאו את הצורך לשימוש במשטח עליו ידפיסו מלבד הנייר המסורתי. הדפסת תמונה על קנבס כוללת שלושה שלבים: עריכה דיגיטאלית של התמונה אותה מעוניינים להדפיס, עיבוד התמונה באמצעות הדפסה במדפסת מיוחדת, ולבסוף – מתיחה וציפוי של התמונה. ההליך חייב להתבצע בסטודיו אשר ערוך ומנוסה בכך, שכן אין מדובר בהליך שגרתי של הדפסת תמונה רגילה.

היתרונות של תמונות להדפסה על קנבס

לקנבס כחומר עליו מדפיסים תמונה יתרונות רבים: הוא חזק, עמיד ושומר על איכותו ועל איכות התמונה זמן רב לאחר ההדפסה. בגלל איכות הבד, ניתן לשחזר הדפסה של תמונות אומנות גדולות ומוכרות, וזאת מבלי לפגום באיכותן. בנוסף, תרצו או לא, אבל בד הקנבס הוא המרשים ביותר מאשר כל החומרים עליהם מודפסות תמונות, הוא מעורר התפעלות יותר מכל תמונה אחרת ומצליח להעביר למתבוננים באופן מדויק את אופי התמונה. כל זאת, הופך בעצם את התמונות להדפסה על קנבס לפופולריות ביותר, הן בקרב אנשי אומנות וצילום והן בקרב הצרכן הפשוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *