ספרים רומנטיים ומה שלמדנו מהם

חלק מהקוראים מניחים שספרות רומנטית לא נועדה להעשיר בערך מוסף. אלא שבפועל, לצד ההנאה הגדולה שבדפדוף בין העמודים, ישנם גם כמה שיעורים לחיים שכולנו יכולים ללמוד ממנה

הרצון לקרוא ספרים שמעשירים ומלמדים אותנו לא בהכרח מחייב אתכם לוותר על ספרים רומנטיים. חלק מהספרים הללו יכולים ללמד אותנו שיעורים משמעותיים על החיים, הן בהקשרי זוגיות והן בהקשרים כלליים יותר. עדיין סקפטיים? אלה כמה מהמסקנות, השיעורים והטיפים שלמדנו מספרות רומנטית: 

החשיבות של אמירת האמת

אם יש דבר אחד שקורה בעלילות של ספרים רומנטיים הוא הרגע בו מתגלה האמת. פיתולים רבים, אכזבות וקשיים שמוצגים בספרים כאלה הם לעתים תוצר של שקרים, בגידות וגיבורים שאינם אותנטיים. אז מי שרוצה להפוך את החיים לקלים יותר, לומד שכדאי להתנהג בכנות גם אם היא לא תמיד קלה ברגע הראשון.

להעריך את הדרך ולא רק את היעד

תארו לעצמכם שזוג הגיבורים הנאהבים היו מוצאים זה את זה כבר בעמוד הראשון, מתאהבים ומחליטים להתחתן. היינו מגיעים ישר לשלב ה”אושר ועושר”, אבל מובן שלא הייתה כאן עלילה לספר. קוראי ספרים רומנטיים מחכים לרגע שבו הכול יסתדר, אבל במקביל גם לומדים להעריך את הדרך שהביאה את הגיבורים אל המעמד המיוחל.

להבין שדברים טובים לוקחים זמן

בהמשך לסעיף הקודם, ספרים רומנטיים מזכירים לנו גם שעבור דברים טובים צריך לעבוד, ושלעתים נדרשת סבלנות כדי לזכות במה שמגיע לנו.

להביע במילים את מה שאנחנו חושבים

כל יועץ זוגי יאמר שאין דבר חשוב יותר בין בני זוג מאשר תקשורת. ואכן, ספרים רומנטיים מוכיחים את זה בקלות. במקרים רבים, הסיבה שבני הזוג לא מוצאים את הדרך האחד אל השני קשורה לפערי תקשורת, הסתמכות על שמועות, ריבים מיותרים ובמילים אחרות – דברים שהיו יכולים להיחסך אם הם רק היו מדברים.

להיפרד מכאבי העבר

קל ולעתים אפילו מפתה לשמור טינה כלפי אירועים שקרו בעבר. אבל אם הגיבורים שלנו היו ממשיכים להתבונן לאחור, הם לא היו מצליחים להתקדם אל השלב הבא. הדבר תקף גם לגבינו.

טיפ אחרון

בחול המועד סוכות 2023 מתקיים יריד ספרים ענק של רשת סטימצקי, אנחנו ממליצים לכם לקפוץ לביקור ולרכוש ספרים במחירים משתלמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *